Minikonfirmand

LEG - SJOV - MUSIK - NATUR - ROLLESPIL

At være minikonfirmand er et frivilligt og gratis tilbud fra Folkekirken til alle børn i 3. og 4. klasse. Du behøver ikke være døbt eller have planer om at skulle konfirmeres for at være med. Alle er velkomne, når vi igennem leg og kreativitet udforsker folkekirkens traditioner og tankerne bag. Tilbuddet er til alle børn, uanset hvor du går i skole.

I Skt. Lukas Kirke samarbejder vi med Sct. Pauls Kirke og Langenæskirken om at udbyde et spændende minikonfirmandtilbud.

I marts udbyder vi en minikonfirmand-eftermiddag for 3.4. klasserne på Frederiksbjerg Skole, Forældreskolen og Læssøesgade Skole, der er en optakt til den store:

Minikonfirmand-weekend om De første kristne - 12.-13. april 2024.

Med afsæt i et vikingeunivers vil vi lave rollespil om de første kristne. Undersøge ældgamle kristne traditioner, lave bål og gå på opdagelse i naturen. Vi vil arbejde med gamle håndværk, kæmpe med sværd og skyde med bue og pil, synge og danse, få nye venner og have det rigtig sjovt.

Vi mødes i Langenæskirken både fredag og lørdag. Fredag starter vi efter skole og  lørdag er det et heldagsarrangement. Dagene vil bestå af mange forskellige aktiviteter, der bringer os rundt i lokalområdet og det hele er bundet sammen af en overordnet rollespilsfortælling om Jarl Daniel, der kommer hjem til Danmark fra en lang rejse og medbringer nye tanker sydfra til sin vikingelandsby. Børnene får ved ankomsten tildelt en rolle, et kostume og en familie. Og sammen går vi igennem en tidsportal til vikingetiden.

Vi har vikingetøj til alle, men hvis du selv har rollespilsvåben og tøj, må du gerne medbringe det. HUSK tøj der passer til dagens vejr og gode sko, samt rygsæk, frokostmadpakke og drikkedunk, og evt. solcreme hvis vi er heldige med vejret.

Tidsplan for weekenden:

Fredag mødes vi i Langenæskirken kl. 15 - 20.

Lørdag mødes vi i Langenæskirken kl. 10 - 20. Kl. 18.30 er forældre og evt. søskende inviteret til at vikingefest.

Vi sørger for eftermiddags- og aftensmad til børnene begge dage. Lørdag skal de have en frokostmadpakke med.

Evt. spørgsmål kan rettes til præst Maria Louise B. Sørensen på 2966 6164 eller malh@km.dk.

Tilmeldingsfristen til rollespilsweekenden er 22. marts.

Minikonfirmand-arrangementer